





Pochwały, wyróżnienia i wiele nagród w kategorii „Produkt Roku”. The Voice stanowi szczytowe osiągnięcie projektowe w dziedzinie wkładek o wysokim poziomie wyjściowym. Oczywiście wkładka jest produktem firmy Soundsmith.
Od momentu wprowadzenia na rynek w roku 2009, wkładka The Voice otrzymała wiele nagród, a w słowach głównego inżyniera Soundsmith, Petera Ledermann’a, jest „prawdopodobnie najlepszą wkładką typu High Output produkowaną obecnie”. Założeniem projektu było stworzenie jak najniższej masy ruchomej wkładki, przy jej wysokim poziomie wyjściowym, wykorzystując w tym celu nowatorską i zaawansowaną technologię. W konstrukcji wkładki wykorzystano wspornik wykonany z pojedynczego kryształu rubinu oraz igłę ze szlifem liniowym o zoptymalizowanym konturze (Optimized Contour Line Contact Stylus). Opracowano specjalną technologię obróbki metalu, aby stworzyć ruchomy rdzeń o jak najniższej masie. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, uzyskano wkładkę która całkowicie „znika” z systemu dźwiękowego. W końcu jeśli coś brzmi jak „dźwięk z płyty”, …to niedobrze. Wkładka gramofonowa powinna umożliwić słuchaczowi przeniesienie się wprost w środek wykonywanego utworu – a nie stanowić pośrednika pomiędzy słuchaczem, a muzyką.
Poniżej film pokazujący w jaki sposób zainstalować/wymienić wkładkę
Wkładka the Voice obala mit mówiący, że wkładki typu MC są jedyną ścieżką prowadzącą do perfekcji. Jaka jest bowiem powszechnie akceptowana „zaleta” wkładek z ruchomą cewką? Niska efektywna masa ruchoma, prawda? Cóż, Soundsmith proponuje masę jeszcze niższą. Znacznie niższą. A jeśli rozumiemy znaczenie masy ruchomej – mniej ZNACZY więcej.
40-letnia historia ewolucji wkładki The Voice pozwoliła na uzyskanie jeszcze niższej masy ruchomej. Wkładka posiada masę nawet o 40% niższą, niż w innych wkładkach z ruchomym rdzeniem, produkowanych przez Soundsmith.
Kiedy obniżamy masę ruchomą, jesteśmy w stanie lepiej ją kontrolować i w efekcie igła wkładki może pozostawać w lepszym kontakcie ze ściankami rowka płyty. To z kolei pozwala na lepszy odczyt informacji zapisanych na płycie.
Czy będzie potrzebny wysokiej mocy przedwzmacniacz MC? - Nie będzie. Wkładka The Voice została zaprojektowana tak, aby współpracowała z przedwzmacniaczami do wkładek MM, bez konieczności stosowania transformatorów dopasowujących, czy skomplikowanych przedwzmacniaczy wielostopniowych.
Tutaj też sprawdza się powiedzenie „mniej oznacza więcej”. Kiedy usłyszycie swoją nową wkładkę The Voice, nie będzie już powrotu do starego brzmienia.
Wkładka Sotto Voce jest wersją wkładki The Voice, która charakteryzuje się średnim poziomem wyjściowym. Wszystkie pozostałe parametry techniczne są takie same, jak dla wkładki The Voice.
Film prezentujący zdejmowanie osłony igły

| rodzaj igły | pr. krzywizny | wspornik | zal. siła nacisku | podatność | napięcie wyjściowe | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Napięcie wyjściowe: | 2.12 mV | 1.1 mV | - | - | - | - |
| Zalecane obciążenie wkładki: | ≥ 47 kΩ | ≥ 1.5 kΩ | - | - | - | - |
| rodzaj igły | pr. krzywizny | wspornik | zal. siła nacisku | podatność | napięcie wyjściowe | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Wspornik: | Rubin | Rubin | - | - | - | - |
| Zalecana siła nacisku: | 10mN / 1.0 gm (wysoka podatność) 13mN / 1.3 gm (średnia podatność) | 10mN / 1.0 gm (wysoka podatność) 13mN / 1.3 gm (średnia podatność) | - | - | - | - |
| Efektywna masa końcówki: | 0.30 mg | 0.30 mg | - | - | - | - |
| Podatność: | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | - | - | - | - |
| Pasmo przenoszenia: | 20-20,000 Hz ± 1.0 dB | 20-20,000 Hz ± 1.0 dB | - | - | - | - |
| Separacja kanałów (tylko wersja stereo): | 1000 Hz >30 dB 50-15,000 >25 dB | 1000 Hz >30 dB 50-15,000 >25 dB | - | - | - | - |
| Balans kanałów: | <0.5 dB (Stereo) <1.0 dB (Mono) | <0.5 dB (Stereo) <1.0 dB (Mono) | - | - | - | - |
| Waga: | 6.8 g | 6.8 g | - | - | - | - |
| rodzaj igły | pr. krzywizny | wspornik | zal. siła nacisku | podatność | napięcie wyjściowe | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Hyperion Helios | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ | Liniowy (CL) lub Optymalizowany liniowy (OCL) | Selekcjonowany, formowany ręcznie kolec kaktusa | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) Wersja LT: 12μm/mN (pionowa) 7 μm/mN (pozioma) | Hyperion 0.4 mV Helios 1.1 mV |
| Sussurro MkII Mezo | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, Selekcjonowana | OCL (Optimized Contour Contact Line) | Rubin | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska | Sussurro 0.4 mV Mezzo 1.1 mV |
| Paua MkII Nautilus | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, Selekcjonowana | Nude, Szlif liniowy | Teleskopowy, ze stopu aluminium | 1.7 do 1.9 g | 10μm/mN (niska | Paua 0.4 mV Nautilus 1.1mV |
| The Voice Sotto Voce | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, Selekcjonowana | OCL (Optimized Contour Contact Line) | Rubin | 1.0 g (wysoka podatność) 1.3 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | The Voice 2.12 mV Sotto Voce 1.1 mV |
| Aida Norma | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, | OCL (Optimized Contour Contact Line) | Rubin | 1.0 g (wysoka podatność) 1.3 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | Aida 2.12 mV Norma 1.1 mV |
| Zephyr MIMC | Szlif liniowy, Nude, Niska masa własna, selekcjonowana | 6 x 17 μm | Bor | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) | 0.4 mV |
| Zephyr MkIII | Szlif liniowy, Nude, Niska masa własna, selekcjonowana | 6 x 17 μm | Bor | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) | 2.4 mV |
| Carmen MkII | Szlif eliptyczny, Nude, 0.120mm SQ | 6 x 17 μm | Stop aluminium | 1.2 g (wysoka podatność) 1.4 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | 2.12 mV |
| Otello | Szlif eliptyczny, Nude, 0.120mm SQ | 6 x 17 μm | Stop aluminium | 1.2 g (wysoka podatność) 1.4 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | 2.12 mV |
| Irox ultimate (wzmocniona) | Szlif liniowy, Nude, Niska masa, Selekcjonowana | 6 x 17 μm | Bor | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) | 2.4 mV |
| Irox blue (wzmocniona) | Szlif eliptyczny, Nude, 0.120mm SQ | 6 x 17 μm | Stop aluminium | 2.0 do 2.5 g | 10μm/mN (niska) | >2.12 mV |
Ładowanie mapy...
AUDIO STYL
40-203 Katowice, aleja Roździeńskiego 91
AUDIOFAST
91-174 Łódź, Romanowska 55E
AUDIOFIL
00-621 Warszawa, Boya-Żeleńskiego Tadeusza 6
DELTA-AUDIO
42-202 Częstochowa, Generała Władysława Sikorskiego 120
Hi-FI STUDIO
43-300 Bielsko-Biała, Cieszyńska 86
KEZARD salon audio-video
81-521 Gdynia, Aleja Zwycięstwa 197
LINIA DŹWIĘKU
35-125 Rzeszów, Karola Lewakowskiego 6a
Soundsmith shows HOW TO install/remove a B&O cartridge
Soundsmith Stylus Guard