

























Wkładka Sussurro MkII – ucieleśnienie krytycznych decyzji projektowych. Najniższa wewnętrzna masa ruchoma. Najlepsze wytłumienie. Igła i wspornik od Esoteric’a.
Zainspirowana przez Franka Schröder’a, zaprojektowana i indywidualnie ręcznie zbudowana przez Petera Ledermann’a, wkładka Sussurro MkII ma stanowić odpowiedź na najbardziej złożone i krytyczne kwestie dotyczące projektowania wkładek gramofonowych. Nowa MkII Sussurro została wyposażona w nowo zaprojektowany element ruchomego rdzenia, który pozwolił zredukować masę ruchomą o 70%.
W rezultacie uzyskano wyjątkowo niski poziom energii zmagazynowanej wewnątrz wkładki, co w połączeniu z Nowo zaprojektowanym systemem tłumiący oraz innowacyjną ścieżką dystrybucji energii, pozwoliło na efektywne sprzęgnięcie wkładki z ramieniem gramofonu. Co to wszystko oznacza? Niski poziom zniekształceń jitter. Jitter? Zapewne myśleliście, że to termin zarezerwowany wyłącznie dla urządzeń cyfrowych? Niestety nie.
Jitter igły gramofonowej jest odpowiedzialny za utratę znaczącej ilości detali i sprawia że wkładka brzmi…cóż, jak wkładka.
Poniżej film pokazujący w jaki sposób zainstalować/wymienić wkładkę
Frank Schröder jest nie tylko wybitnie utalentowanym projektantem ramion gramofonowych, ale również jednym z najbardziej odkrywczych inżynierów audio żyjących obecnie. Na nieformalnym spotkaniu na audio show łatwo byłoby przeoczyć jego sugestię dotyczącą zajęcia się tematem projektu niskopoziomowej wkładki z ruchomym rdzeniem.
Jednak jego argumentacja była na tyle przekonująca, że ziarno nowego produktu zostało zasiane. Frank testował prototypy wkładek Soundsmith podczas ich fazy rozwojowej, na bieżąco przekazując swoje wnikliwe spostrzeżenia i nieocenione uwagi.
Inna zakulisowa historia związana z projektem Sussurro jest taka, że wkładka ma stanowić odpowiedź na najbardziej krytyczne kwestie dotyczące projektowania wkładek gramofonowych. Prawa fizyki są niezmienne, więc wkładka musi pozostawać z nimi w zgodzie, a żeby osiągnąć jak najlepsze rezultaty projektant musi postępować niezwykle ostrożnie.Mówiąc o prawach fizyki, Sussurro jest wkładką o niewyobrażalnie niskiej efektywnej masie ruchomej.
Wśród korzyści, jakie dzięki temu osiągamy, mieści się zwiększony efekt systemu wytłumiającego, co stanowi krytyczny wymóg dla wydobycia jak największej liczby mikro detali.
Unikalny system wytłumiający wkładki Sussurro został także odpowiednio dostrojony, więc WSZYSTKIE rezonanse pierwotne pozostają pod całkowitą kontrolą. Kolejną istotną informacją jest to, że wszystkie krytyczne części stałe są umocowane niezwykle sztywno wewnątrz maleńkiej struktury magnetycznej wkładki.
Klatka magnetyczna jest w całości ekranowana i została zaprojektowana z uwzględnieniem jak najwyższej stabilności – utrzymuje ona wszystkie nieruchome części wkładki w dokładnie określonej pozycji, w każdym momencie działania. Nowa wkładka Sussurro MkII pozostaje w ciągłym kontakcie z rowkiem nagranej płyty, a jeśli nie masz stałego kontaktu, to nie będzie słychać, co zostało naprawdę nagrane!
Na koniec, należy wspomnieć o innowacyjnym systemie dystrybucji energii, zaprojektowanym w celu efektywnego transferu niepożądanej energii mechanicznej płynącej ze wspornika poprzez korpus wkładki, aż do ramienia gramofonu. Twórca wkładki - Peter Ledermann – jest niezwykle zadowolony ze swojego dzieła. Słuchacze z pewnością również będą, ale należą im się słowa ostrzeżenia – kiedy opuścicie igłę gramofonu na płytę, żeby posłuchać swojego ulubionego utworu, skończycie słuchając całej strony i spóźnicie się na umówione spotkanie. Tak dzieje się za każdym razem.
Wkładka Mezzo jest wersją wkładki Sussurro MkII, która charakteryzuje się średnim poziomem wyjściowym. Wszystkie pozostałe parametry techniczne są takie same, jak dla wkładki Sussurro MkII.
Film prezentujący zdejmowanie osłony igły

| rodzaj igły | pr. krzywizny | wspornik | zal. siła nacisku | podatność | napięcie wyjściowe | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Napięcie wyjściowe: | 0.4 mV | 1.1 mV | - | - | - | - |
| Zalecane obciążenie wkładki: | ≥ 470 Ω | ≥ 1.5 kΩ | - | - | - | - |
| rodzaj igły | pr. krzywizny | wspornik | zal. siła nacisku | podatność | napięcie wyjściowe | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Wspornik: | Rubin | Rubin | - | - | - | - |
| Zalecana siła nacisku: | 1.8 do 2.2 g | 1.8 do 2.2 g | - | - | - | - |
| Efektywna masa końcówki: | 0.30 mg | 0.30 mg | - | - | - | - |
| Podatność: | 10μm/mN (niska) | 10μm/mN (niska) | - | - | - | - |
| Pasmo przenoszenia: | 20-20,000 Hz ± 1.0 dB | 20-20,000 Hz ± 1.0 dB | - | - | - | - |
| Separacja kanałów (tylko wersja stereo): | 1000 Hz >34 dB 50-15,000 >25 dB | 1000 Hz >34 dB 50-15,000 >25 dB | - | - | - | - |
| Waga: | 10.25 g | 10.25 g | - | - | - | - |
| rodzaj igły | pr. krzywizny | wspornik | zal. siła nacisku | podatność | napięcie wyjściowe | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Hyperion Helios | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ | Liniowy (CL) lub Optymalizowany liniowy (OCL) | Selekcjonowany, formowany ręcznie kolec kaktusa | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) Wersja LT: 12μm/mN (pionowa) 7 μm/mN (pozioma) | Hyperion 0.4 mV Helios 1.1 mV |
| Sussurro MkII Mezo | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, Selekcjonowana | OCL (Optimized Contour Contact Line) | Rubin | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska | Sussurro 0.4 mV Mezzo 1.1 mV |
| Paua MkII Nautilus | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, Selekcjonowana | Nude, Szlif liniowy | Teleskopowy, ze stopu aluminium | 1.7 do 1.9 g | 10μm/mN (niska | Paua 0.4 mV Nautilus 1.1mV |
| The Voice Sotto Voce | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, Selekcjonowana | OCL (Optimized Contour Contact Line) | Rubin | 1.0 g (wysoka podatność) 1.3 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | The Voice 2.12 mV Sotto Voce 1.1 mV |
| Aida Norma | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, | OCL (Optimized Contour Contact Line) | Rubin | 1.0 g (wysoka podatność) 1.3 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | Aida 2.12 mV Norma 1.1 mV |
| Zephyr MIMC | Szlif liniowy, Nude, Niska masa własna, selekcjonowana | 6 x 17 μm | Bor | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) | 0.4 mV |
| Zephyr MkIII | Szlif liniowy, Nude, Niska masa własna, selekcjonowana | 6 x 17 μm | Bor | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) | 2.4 mV |
| Carmen MkII | Szlif eliptyczny, Nude, 0.120mm SQ | 6 x 17 μm | Stop aluminium | 1.2 g (wysoka podatność) 1.4 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | 2.12 mV |
| Otello | Szlif eliptyczny, Nude, 0.120mm SQ | 6 x 17 μm | Stop aluminium | 1.2 g (wysoka podatność) 1.4 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | 2.12 mV |
| Irox ultimate (wzmocniona) | Szlif liniowy, Nude, Niska masa, Selekcjonowana | 6 x 17 μm | Bor | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) | 2.4 mV |
| Irox blue (wzmocniona) | Szlif eliptyczny, Nude, 0.120mm SQ | 6 x 17 μm | Stop aluminium | 2.0 do 2.5 g | 10μm/mN (niska) | >2.12 mV |
Ładowanie mapy...
AUDIO STYL
40-203 Katowice, aleja Roździeńskiego 91
AUDIOFAST
91-174 Łódź, Romanowska 55E
AUDIOFIL
00-621 Warszawa, Boya-Żeleńskiego Tadeusza 6
DELTA-AUDIO
42-202 Częstochowa, Generała Władysława Sikorskiego 120
Hi-FI STUDIO
43-300 Bielsko-Biała, Cieszyńska 86
KEZARD salon audio-video
81-521 Gdynia, Aleja Zwycięstwa 197
LINIA DŹWIĘKU
35-125 Rzeszów, Karola Lewakowskiego 6a
Soundsmith shows HOW TO install/remove a B&O cartridge
Soundsmith Stylus Guard