

Synergistic Research MIG, MIG 2.0, MIG 3.0
Podstawki antywibracyjne / akustyczne


Stopki MIG to podstawki antywibracyjne oraz porządkujące scenę muzyczną dostępne w 3 wersjach: MIG, MIG 2.0 i MIG 3.0, różniących się między sobą skalą wpływu na brzmienie oraz docelową barwą prezentacji akustycznej. Podstawki MiG, przyczyniają się do znaczącej poprawy brzmienia wszystkich systemów elektroakustycznych. Wykorzystując rozwiązania systemu rezonatorów Acoustic ART, MiG’i (Mechanical Interface Grounding) przekształcają rezonanse mechaniczne urządzeń do postaci parzystych harmonicznych, jednocześnie niezwykle szybko odprowadzają energie mechaniczną do podłoża. W rezultacie otrzymujemy dużo bardziej obszerną scenę dźwiękową z niższym poziomem szumu bazowego, co przekłada się na uzyskanie bardziej czarnego tła muzycznego. Inne korzyści obejmują słodszy zakres wysokich częstotliwości nacechowanych większą ilością powietrza, lepiej zróżnicowaną i zrelaksowaną średnicę oraz głębszy i bardziej zwarty bas. MiG’i są szczególnie efektywne w przypadku urządzeń cyfrowych takich jak transporty, przetworniki C/A, odtwarzacze CD a nawet zegary cyfrowe. Wszyscy, którzy poszukują organicznego i naturalnego brzmienia, powinni koniecznie zapoznać się z MiG’ami. MiG’i są wszechstronne i mogą być stosowane na rozmaite sposoby.
Oryginalny MiG (Mechanical Interface Ground) to znakomita podstawka, która odznacza się ciepłym, naturalnym balansem, który może być dostrojony poprzez dwie opcje umieszczenia, aby jak najlepiej dopasować się do systemu. Umieszczenie jednego lub dwóch zestawów MiG pod komponentami może zapewnić znaczny wzrost sceny dźwiękowej z równowagą tonalną od zbalansowanej do lekko ciepłej.

Podstawki MiG 2.0, jakości state-of-the-art, zostały zaprojektowane przy wykorzystaniu technologii HFT. Podstawki MiG 2.0 przestrajają mechaniczne rezonanse komponentu, jednocześnie eliminując szumy wysokich częstotliwości, które negatywnie wpływają na jakość dźwięku systemów audio. MIG-i 2.0 oprócz porządkowania sceny muzycznej w stosunku do zwykłych MIG-ów jeszcze bardziej uwypuklają średnie częstotliwości, zatem nadają się wszędzie tam, gdzie tego typu efekt jest pożądany.

Nowe podstawki MiG 3.0 zapewniają w stosunku do MIG 2.0 zwiększone poczucie przestrzeni w polu dźwiękowym oraz poprawę kontroli i rozciągnięcia niskich częstotliwości z powietrzem i detalami w wysokich częstotliwościach. Wszystko to wraz ze znacznie zwiększoną rozdzielczością, która nigdy nie jest męcząca, holograficzną sceną dźwiękową rozciągającą się od ściany do ściany, oraz z poczuciem uczestnictwa w spektaklu muzycznym na żywo. MiG 3.0 powstał w momencie, gdy główny projektant Ted Denney starał się wykorzystać nowe technologie UEF, opracowane po raz pierwszy w trakcie programów projektowania referencyjnych wiązek kablowych SRX i bezpieczników Purple. Zamierzał on zbliżyć MiG 3.0 do zwiększonej rozdzielczości MiG SX, ale z bogatszą i bardziej dynamiczną strukturą harmoniczną oraz lepszymi możliwościami w zakresie sceny dźwiękowej w porównaniu do MiG 2.0. Aby to osiągnąć, dokonał ponownego dostrojenia charakterystyki rezonansowej samego MiG-a, jednocześnie wykorzystując ten sam element UEF, który można znaleźć w kablach SRX i bezpiecznikach Purple. Rezultatem jest stopka MiG 3.0 o niższym poziomie szumu bazowego, z której wypływa zwiększona rozdzielczość z gładszymi wysokimi tonami i szerszym polem dźwiękowym w stosunku do standardowego MiG-a i MiG-a 2.0.

Porównując MiG-i do innych podstawek izolacyjnych opartych na zasadach tłumienia, zapewniają szerszy zakres dynamiki i przestrzenność, gdzie stopki tłumiące mają tendencję do płaskiego i beznamiętnego grania. Z kolei stopki izolacyjne oparte głównie na odprowadzaniu drgań mechanicznych z urządzenia mają tendencję do brzmienia jasnego z mniejszą ilością warstw sceny dźwiękowej i ciepła w zakresie średnich tonów w porównaniu do MiG-ów. Wreszcie, jeśli posiadacie pełny zestaw urządzeń Synergistic Research, to prawdopodobnie najlepszymi stopkami będą MiG-i, ponieważ działają one na podobnych zasadach i mają podobne brzmienie do kabli i innych produktów akustycznych Synergistic Research.
W przypadku użycia MiG’ów w systemie wyposażonym w cyfrowe źródło dźwięku (odtwarzacz CD lub dwuczęściowy system cyfrowy), należy w pierwszej kolejności umieścić trzy sztuki MiG’-ów pod TRANSPORTEM lub ODTWARZACZEM CD w konfiguracji ogniskującej (pin-point). Następnie należy odsłuchać konfigurację przestrzenną (ambient) - szczegóły rozmieszczenia pokazane są poniżej na obrazkach.
Różnica w brzmieniu powinna być słyszalna natychmiast i należy zdecydować się na taką, która bardziej nam odpowiada. Jeśli system posiada dzielone cyfrowe źródło dźwięku, drugi komplet MiG’ów należy podłożyć pod przetwornik C/A, w tej samej konfiguracji co pod transportem. Następny zestaw MiG’ów należy podłożyć pod przedwzmacniacz, w pierwszej kolejności w takiej konfiguracji co pod źródłem. Jeśli nie przyniesie to kolejnej zdecydowanej poprawy dźwięku, należy zastosować odwrotną konfigurację. Na koniec, należy zastosować ostatni komplet MiG’ów pod wzmacniaczem mocy, w konfiguracji ogniskującej (pin-point). Teraz wystarczy zaprosić do odsłuchu współmałżonkę/a!
W przypadku użycia MiG’ów w systemie analogowym w pierwszej kolejności należy umieścić MiG’i w konfiguracji ogniskującej pod przedwzmacniaczem gramofonowym, lub przedwzmacniaczem, jeśli ma wbudowany stopień gramofonowy. Następnie należy odsłuchać konfigurację przestrzenną (ambient). Różnica w brzmieniu powinna być słyszalna natychmiast i należy zdecydować się na taką, która bardziej nam odpowiada. Następnie, jeśli gramofon posiada zewnętrzny zasilacz, umieścić pod nim zestaw MiG’ów w takiej samej, preferowanej konfiguracji, jak pod przedwzmacniaczem gramofonowym lub zintegrowanym. Następnie umieścić kolejny komplet MiG’ów pod przedwzmacniaczem liniowym, w takiej samej konfiguracji jak uprzednio. Jeśli nie przyniesie to kolejnej zdecydowanej poprawy dźwięku, należy zastosować odwrotną konfigurację. Na koniec, należy zastosować ostatni komplet MiG’ów pod wzmacniaczem mocy, w konfiguracji ogniskującej (pin-point).

Gdy dwie sztuki MiG’ów umieszczone są „wypukłą częścią do dołu” a trzecia sztuka „wypukłą częścią do góry”, tak jak to pokazano na tej ilustracji, mamy do czynienia z bardzo precyzyjnym ogniskowaniem brzmienia instrumentów. Kombinacja ta jest szczególnie zalecana w przypadku pomieszczeń, które są silnie wytłumione, lub dla osób, które preferują intymny rodzaj nagrań, np. niewielkich składów jazzowych.

Gdy dwie sztuki MiG’ów umieszczone są pod urządzeniem „wypukłą częścią do góry” a trzecia sztuka „wypukłą częścią do dołu”, tak jak pokazano to na rysunku, słyszymy bardziej przestrzenna scenę dźwiękową, szczególnie przyjemną, gdy akustyka pomieszczenia odsłuchowego jest zbyt „żywa” lub niedotłumiona. Taka kombinacja może być również zalecana w przypadku, gdy preferujemy bardziej płynną prezentację dźwięku lub słuchamy dużych składów symfonicznych.=

Ładowanie mapy...
AKKUS
84-200 Wejherowo, osiedle Przyjaźni 1B/1
Atmosfera Dźwięku
02-495 Warszawa, Tomcia Palucha 37/U3
AUDIO STYL
40-203 Katowice, aleja Roździeńskiego 91
AUDIOFAST
91-174 Łódź, Romanowska 55E
AUDIOFIL
00-621 Warszawa, Boya-Żeleńskiego Tadeusza 6
audioMAX24.pl
65-019 Zielona Góra, Dworcowa 16
Audioneo - SALON HI-FI
83-010 Rotmanka k/Gdańska, Kościelna 1
Audiotop.pl
60-003 Poznań, Sycowska 63
CORAB sp. z o.o.
10-521 Olsztyn, Partyzantów 12C
DELTA-AUDIO
42-202 Częstochowa, Generała Władysława Sikorskiego 120
Epicentrum Dźwięku
30-435 Kraków, Zakopiańska 267
Hi-FI STUDIO
43-300 Bielsko-Biała, Cieszyńska 86
HiFi System
03-289 Warszawa, Ostródzka 273/1
KK&RS
76-200 Słupsk, Sygietyńskiego 1
Koris salon audio video
61-614 Poznań, Umultowska 39
LINIA DŹWIĘKU
35-125 Rzeszów, Karola Lewakowskiego 6a
MDBaudio - salon Hi-Fi
54-143 Wrocław, Gwarecka 2B
PLANETA DŹWIĘKU
02-023 Warszawa, Tarczyńska 22
Vimed-Sat. FH. Centrum hi-fi
25-334 Kielce, Winnicka 4