


Weiss EngineeringDAC501-4ch / DAC502-4ch







O produkcie
Weiss Engineering ma blisko 40-letnią historię w projektowaniu przetworników cyfrowo-analogowych. W tym czasie firma zyskała niezwykłe doświadczenie w projektowaniu przetworników. DAC50x-4ch to ucieleśnienie tych doświadczeń. W odróżnieniu do poprzedniej wersji bez oznaczenia "4-ch", najnowocześniejsze modele Mk2 (z oznaczeniem 4ch) posiadają oddzielne wzmacniacze analogowe dla każdego z 4 wyjść sygnałowych. Ponadto mają najnowszy układ przetwornika cyfrowo-analogowego, zapewniający bezkompromisową wydajność. Standardowe jednostki DAC501 i DAC502 można zaktualizować odpowiednio do wersji DAC501-4ch lub DAC502-4ch.
DAC501-4ch i DAC502-4ch to najnowsze, najnowocześniejsze przetworniki cyfrowo-analogowe o niespotykanym poziomie wyrafinowania i wszechstronności. DAC502 posiada szerszą obudowę, ale poza tym ma te same funkcje, co DAC501, z wyjątkiem dodatkowego 4-pinowego gniazda słuchawkowego z tyłu urządzenia.
Wraz z DAC50x Weiss Engineering tworzy nowy paradygmat dla tego, co kiedyś było rodzajem "czarnej skrzynki". Typowy przetwornik cyfrowo-analogowy to urządzenie typu „ustaw i zapomnij”. DAC50x jest prosty w użyciu, ale oferuje znacznie więcej. Sterowanie urządzeniem jest bardzo wygodne i intuicyjne poprzez wielofunkcyjne pokrętło, wyświetlacz dotykowy, pilot i aplikację internetową. Urządzenia oferują ponadto szereg interesujących funkcji przetwarzania sygnału zmieniających brzmienie, przy czym lista dostępnych brzmień i oprogramowanie układowe przetwornika jest aktualizowane przez internet. Przetworniki posiadają różnorodne wejścia cyfrowe: USB, ethernet, AES/EBU, S/PDIF i Toslink, a wejście ethernet posiada certyfikat Roon Ready. Obsługiwane są wszystkie standardowe częstotliwości próbkowania do 384 kHz oraz DSD x64 i x128. Wyjścia analogowe są dostępne jako zbalansowane (XLR), niezbalansowane (RCA) i słuchawkowe, wszystkie o konfigurowalnym poziomie maksymalnym (4 progi wyjściowe: 0dB, -10dB, -20dB i -30dB) z płynną regulacją głośności w szerokim zakresie.
DAC50x wykorzystuje obudowę ze stali nierdzewnej z solidną aluminiową płytą przednią o grubości 10 mm. Zastosowano potężny, liniowy zasilacz. Wszystkie wrażliwe napięcia mają własne regulatory, które są oddzielne dla poszczególnych kanałów. Rezultatem jest wyjście analogowe wolne od „szumów cyfrowych” i przesłuchów międzykanałowych. Wyłącznik zasilania aktywuje przekaźnik półprzewodnikowy, który włącza lub wyłącza się tylko przy przejściu przez zero napięcia sieciowego. Zapewnia to bezproblemowe przełączanie zasilania. Dwa transformatory sieciowe są typu toroidalnego. Wybór napięcia sieciowego odbywa się automatycznie poprzez pomiar napięcia sieciowego przed podaniem zasilania na resztę elektroniki. Za taktowanie sekcji przetwornika cyfrowo-analogowego odpowiada wewnętrzny generator zegara o wysokiej precyzji i niskim jitterze.
Brzmienia i algorytmy DSP
DAC50x ma wbudowany unikalny układ cyfrowego przetwarzania sygnału (DSP). Obecnie realizowane są następujące algorytmy DSP:
- Korektor pomieszczenia — tłumi dudnienia basu wynikające z modów pomieszczenia w celu uzyskania liniowej reprodukcji basów w miejscu odsłuchowym.
- Creative Equalizer — kontrola tonów z niskim podbiciem/wycięciem, wysokim podbiciem/wycięciem i średnim podbiciem/wycięciem. Bardzo przydatne do korygowania tych nagrań, które nie brzmią dobrze.
- De-Essing - automatyczne usuwanie zbyt jasnych sybilantów z ludzkich głosów. Efekt sybilantów może być mniej lub bardziej wyraźny w zależności od głośników lub akustyki pomieszczenia.
- Stała głośność — dostosowuje głośność dźwięku (głośność) do stałej wartości we wszystkich odtwarzanych utworach. Przydatne w „trybie imprezowym”, gdy regulacja głośności powinna pozostać nietknięta.
- Emulacja winylu - uzyskaj ten szczególny dźwiękowy charakter łańcucha odtwarzania opartego na gramofonie. Stosujemy również emulację procedury DMM-CD oferowanej przez wytwórnię Stockfisch.
- Crosstalk Canceling (XTC) - do odtwarzania nagrań z atrapy głowy lub nagrań na żywo przez głośniki, aby uzyskać niesamowite wrażenia na żywo. Nagrania z atrapy słucha się zwykle przez słuchawki, ponieważ działają one poprawnie tylko wtedy, gdy lewy kanał trafia tylko do lewego ucha, a prawy tylko do prawego ucha. W przypadku głośników jest to trudne do osiągnięcia, ponieważ lewy kanał trafia do lewego, a do prawego ucha. Ale dzięki sprytnemu przetwarzaniu sygnału w kanałach głośnikowych możliwe jest stłumienie przesłuchu, tj. dźwięku przechodzącego z lewego głośnika do prawego ucha i odwrotnie. Jeśli to działa poprawnie, to nagranie brzmi tak, jakby znajdowało się w przestrzeni, w której nagranie miało miejsce. Jest tam cały pogłos i reprezentacja 3D źródeł dźwięku. (Tylko do odtwarzania z użyciem głośników).
- Loudness Control - korekcja dźwięku zależna od głośności odsłuchu.
- Korektor słuchawek - aby dostosować dowolne słuchawki do uszu słuchacza pod względem pasma przenoszenia.
- Crossfeed - aby emulować wrażenie odtwarzania opartego na głośnikach na słuchawkach.

Dane techniczne
| DAC501-4ch | DAC502-4ch | |
|---|---|---|
| Sterowanie | - pilot zdalnego sterowania IR - dotykowy wyświetlacz i wielofunkcyjne pokrętło na panelu czołowym - aplikacja przeglądarkowa / strona internetowa urządzenia - aplikacja Roon (sterowanie głośnością) | - pilot zdalnego sterowania IR - dotykowy wyświetlacz i wielofunkcyjne pokrętło na panelu czołowym - aplikacja przeglądarkowa / strona internetowa urządzenia - aplikacja Roon (sterowanie głośnością) |
| Akceptowane rozdzielczości | AES/EBU, S/PDIF (XLR, RCA) - do 32bit/192kHz Toslink - do 32bit/96 kHz USB - do 32 bit/386kHz, DSD128 Ethernet - do 32 bit/386kHz, DSD128 (Roon Ready) | AES/EBU, S/PDIF (XLR, RCA) - do 32bit/192kHz Toslink - do 32bit/96 kHz USB - do 32 bit/386kHz, DSD128 Ethernet - do 32 bit/386kHz, DSD128 (Roon Ready) |
| Wyjścia liniowe | RCA (4 poziomy: 0dB /8V RMS/, -10dB, -20dB i -30dB) XLR (4 poziomy: 0dB /4V RMS/, -10dB, -20dB i -30dB) | RCA (4 poziomy: 0dB /8V RMS/, -10dB, -20dB i -30dB) XLR (4 poziomy: 0dB /4V RMS/, -10dB, -20dB i -30dB) |
| Wyjście słuchawkowe | 4 poziomy: -0dB /8.1 Vrms +20.4 dBu (zalecana impedancja powyżej 300 Ohm) -10dB /2.55 Vrms +10.4 dBu (zalecana impedancja powyżej 18 Ohm) -20dB /0.81 Vrms +0.4 dBu (zalecana impedancja powyżej 5 Ohm) -30dB /0.255 Vrms-9.6 dBu (zalecana impedancja powyżej 2 Ohm) | 4 poziomy: -0dB /8.1 Vrms +20.4 dBu (zalecana impedancja powyżej 300 Ohm) -10dB /2.55 Vrms +10.4 dBu (zalecana impedancja powyżej 18 Ohm) -20dB /0.81 Vrms +0.4 dBu (zalecana impedancja powyżej 5 Ohm) -30dB /0.255 Vrms-9.6 dBu (zalecana impedancja powyżej 2 Ohm) |
| Pasmo przenoszenia | Fs = 44,1 kHz, 0 Hz…20 kHz: w zakresie ±0,25 dB Fs = 88,2 kHz, 0 Hz…20 kHz: w zakresie ±0,25 dB Fs = 88,2 kHz, 0 Hz…40 kHz: w zakresie ±0,8 dB Fs = 176,4 kHz, 0 Hz…20 kHz: w zakresie ±0,25 dB Fs = 176,4 kHz, 0 Hz…40 kHz: w zakresie ±0,8 dB Fs = 176,4 kHz, 0 Hz…80 kHz: w zakresie ±2,5 dB | Fs = 44,1 kHz, 0 Hz…20 kHz: w zakresie ±0,25 dB Fs = 88,2 kHz, 0 Hz…20 kHz: w zakresie ±0,25 dB Fs = 88,2 kHz, 0 Hz…40 kHz: w zakresie ±0,8 dB Fs = 176,4 kHz, 0 Hz…20 kHz: w zakresie ±0,25 dB Fs = 176,4 kHz, 0 Hz…40 kHz: w zakresie ±0,8 dB Fs = 176,4 kHz, 0 Hz…80 kHz: w zakresie ±2,5 dB |
| Zniekształcenia i szum THD+N | -111 dBr (0,0003%) przy poziomie wejściowym -3 dBFS -125 dBr (0,000056 %) przy poziomie wejściowym -40 dBFS -125 dBr (0,000056 %) przy poziomie wejściowym -70 dBFS | -111 dBr (0,0003%) przy poziomie wejściowym -3 dBFS -125 dBr (0,000056 %) przy poziomie wejściowym -40 dBFS -125 dBr (0,000056 %) przy poziomie wejściowym -70 dBFS |
| Wyj. słuchawkowe 4-pin / panel tylny Wyj. słuchawkowe JACK / panel przedni | - ✔ | ✔ ✔ |
| Wymiary (Sz x Gł x Wys) | 18,8 x 30 x 6,6 cm | 45 x 30 x 6,6 cm |
| Pobór mocy w stanie czuwania / pracy | poniżej 3W / 25W | poniżej 3W / 25W |
Ładowanie mapy...
Gdzie kupić
AKKUS
84-200 Wejherowo, osiedle Przyjaźni 1B/1
AUDIOFAST
91-174 Łódź, Romanowska 55E
Hi-FI STUDIO
43-300 Bielsko-Biała, Cieszyńska 86
Instal Audio
62-500 Konin, Józefa Piłsudskiego 22b
Koris salon audio video
61-614 Poznań, Umultowska 39
PLANETA DŹWIĘKU
02-023 Warszawa, Tarczyńska 22






