


Wkładka Soundsmith Aida (wcześniej model SMMC1) jest wkładką, która została przez magazyn Stereophile zakwalifikowana jako urządzenie klasy „A”. Jest to grupa sprzętu określana mianem „price is no object”, czyli cena nie gra roli. W jakim miejscu tabeli cenowej tego rodzaju wkładek znajduje się Aida? Na samym dole. Żadna inna wkładka nawet nie zbliża się do tego poziomu cenowego. Czy recenzent Michael Fremer zebrał za to cięgi? Jasne, że tak. Jak na to zareagował? Powiedział – „Umieściłem wkładkę w tej grupie, bo zasługuje aby tam BYĆ”.
Poniżej film pokazujący w jaki sposób zainstalować/wymienić wkładkę
W konstrukcji wkładki Aida wykorzystano wspornik wykonany z pojedynczego kryształu rubinu oraz igłę ze szlifem liniowym o zoptymalizowanym konturze (Optimized Contour Line Contact Stylus).
Firma Soundsmith opracowała takie rozwiązanie, aby umożliwić odtwarzanie wewnętrznej części płyty gramofonowej z taką samą dokładnością, jak części zewnętrznej.
Igła typu OCL posiada „ostrzejszy” kształt powierzchni odtwarzającej diamentu, dzięki czemu może w łatwy sposób odczytać modulacje rowka płyty nawet w najbardziej skomplikowanych pasażach oraz informacje wysokich częstotliwości, których inne wkładki po prostu nie przekazują. W rezultacie otrzymujemy prawdziwie znakomitą wkładkę gramofonową, przewyższającą najlepsze konstrukcje MC pod względem ilości powietrza, skupienia i tworzenia sceny dźwiękowej. Żadna inna wkładka na tym poziomie cenowym nie jest w stanie osiągnąć podobnych rezultatów.
Wkładka Norma jest wersją wkładki Aida, która charakteryzuje się średnim poziomem wyjściowym. Wszystkie pozostałe parametry techniczne są takie same, jak dla wkładki Aida.
Film prezentujący zdejmowanie osłony igły

| rodzaj igły | pr. krzywizny | wspornik | zal. siła nacisku | podatność | napięcie wyjściowe | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Napięcie wyjściowe: | 2.12 mV | 1.1 mV | - | - | - | - |
| Zalecane obciążenie wkładki: | ≥ 47 kΩ | ≥ 1.5 kΩ | - | - | - | - |
| rodzaj igły | pr. krzywizny | wspornik | zal. siła nacisku | podatność | napięcie wyjściowe | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Wspornik: | Rubin | Rubin | - | - | - | - |
| Zalecana siła nacisku: | 10mN / 1.0 gm (wysoka podatność) 13mN / 1.3 gm (średnia podatność) | 10mN / 1.0 gm (wysoka podatność) 13mN / 1.3 gm (średnia podatność) | - | - | - | - |
| Efektywna masa końcówki: | 0.30 mg | 0.30 mg | - | - | - | - |
| Podatność: | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | - | - | - | - |
| Pasmo przenoszenia: | 20-20,000 Hz ± 2.5 dB | 20-20,000 Hz ± 2.5 dB | - | - | - | - |
| Separacja kanałów (tylko wersja stereo): | 1000 Hz >30 dB 50-15,000 >20 dB | 1000 Hz >30 dB 50-15,000 >20 dB | - | - | - | - |
| Waga | 6.8 g | 6.8 g | - | - | - | - |
| rodzaj igły | pr. krzywizny | wspornik | zal. siła nacisku | podatność | napięcie wyjściowe | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Hyperion Helios | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ | Liniowy (CL) lub Optymalizowany liniowy (OCL) | Selekcjonowany, formowany ręcznie kolec kaktusa | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) Wersja LT: 12μm/mN (pionowa) 7 μm/mN (pozioma) | Hyperion 0.4 mV Helios 1.1 mV |
| Sussurro MkII Mezo | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, Selekcjonowana | OCL (Optimized Contour Contact Line) | Rubin | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska | Sussurro 0.4 mV Mezzo 1.1 mV |
| Paua MkII Nautilus | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, Selekcjonowana | Nude, Szlif liniowy | Teleskopowy, ze stopu aluminium | 1.7 do 1.9 g | 10μm/mN (niska | Paua 0.4 mV Nautilus 1.1mV |
| The Voice Sotto Voce | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, Selekcjonowana | OCL (Optimized Contour Contact Line) | Rubin | 1.0 g (wysoka podatność) 1.3 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | The Voice 2.12 mV Sotto Voce 1.1 mV |
| Aida Norma | Szlif liniowy, Nude, 0.100mm SQ, | OCL (Optimized Contour Contact Line) | Rubin | 1.0 g (wysoka podatność) 1.3 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | Aida 2.12 mV Norma 1.1 mV |
| Zephyr MIMC | Szlif liniowy, Nude, Niska masa własna, selekcjonowana | 6 x 17 μm | Bor | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) | 0.4 mV |
| Zephyr MkIII | Szlif liniowy, Nude, Niska masa własna, selekcjonowana | 6 x 17 μm | Bor | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) | 2.4 mV |
| Carmen MkII | Szlif eliptyczny, Nude, 0.120mm SQ | 6 x 17 μm | Stop aluminium | 1.2 g (wysoka podatność) 1.4 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | 2.12 mV |
| Otello | Szlif eliptyczny, Nude, 0.120mm SQ | 6 x 17 μm | Stop aluminium | 1.2 g (wysoka podatność) 1.4 g (średnia podatność) | 28 μm/mN (wysoka) 22 μm/mN (średnia) | 2.12 mV |
| Irox ultimate (wzmocniona) | Szlif liniowy, Nude, Niska masa, Selekcjonowana | 6 x 17 μm | Bor | 1.8 do 2.2 g | 10μm/mN (niska) | 2.4 mV |
| Irox blue (wzmocniona) | Szlif eliptyczny, Nude, 0.120mm SQ | 6 x 17 μm | Stop aluminium | 2.0 do 2.5 g | 10μm/mN (niska) | >2.12 mV |
Ładowanie mapy...
AUDIO STYL
40-203 Katowice, aleja Roździeńskiego 91
AUDIOFAST
91-174 Łódź, Romanowska 55E
AUDIOFIL
00-621 Warszawa, Boya-Żeleńskiego Tadeusza 6
DELTA-AUDIO
42-202 Częstochowa, Generała Władysława Sikorskiego 120
Hi-FI STUDIO
43-300 Bielsko-Biała, Cieszyńska 86
KEZARD salon audio-video
81-521 Gdynia, Aleja Zwycięstwa 197
LINIA DŹWIĘKU
35-125 Rzeszów, Karola Lewakowskiego 6a
Soundsmith shows HOW TO install/remove a B&O cartridge
Soundsmith Stylus Guard